sâmbătă, 3 decembrie 2011

Cum tacticile de marketing te fac să cheltui mai mult.


Ok....să începem ) Am ales să abordez mai întîi această tema pentru că consider că e una 'dureroasă' pentru mai multe fete. Care din noi nu adoră shopping - ul??? hoinăreala prin mall-uri, outlet-uri și stock-uri?. Dar atenție ..... din momentul în care pășești în împărăția gentuțelor, a pantofilor, a bluzițelor și a rochițelor toate simțurile tale sunt asaltate de tactici șmechere de marketing care te vor face să cheltui mai mulți bani decît inițial ai fi planificat. Produse plasate la nivelul ochilor, etichete cu prețuri speciale, care de fapt sunt atașate de produsele care nu se vînd deloc sau care nu sunt defapt cu prețuri mai reduse. Absolut tot ce vezi, auzi, simți,*(iar în unele cazuri, miroși), este special creat ca să te facă să lași cît mai mulți bani în respectivul magazin.
Pe de o parte, nu e nimic rău în tacticile de marketing, că doar se știe că felul în care e prezentat produsul, poate schimba imaginea produsului în ochii clientului. Pe de altă parte însă, dacă ne dorim să arătăm cu adevarat bine și în acelaș timp să nu cheltuim banii pe lucruri aiurea, trebuie să identificăm aceste tactici odată ce am intrat in magazin.



Cînd îți dai seama că ai căzut pradă unor tactici de marketing?
Iată cîteva exemple
1. Ai intrat într-un magazin în care inițial nici nu aveai de gînd.
2. Chiar dacă aveai de gînd sa iai ceva exclusiv de la reduceri, te regăsești în departamentul cu colecții noi.
3. Cheltuiești mult mai mulți bani decît inițial ai planificat.
4. Ieși din mgazin și îți dai seama că ai cumparat ceva de ce nu numai că nu aveai nevoie, dar defapt nici nu are nici o legătură cu magazinul în cauză (ca de exemplu niște bomboane dintr-un magazin de cărți).
Cam astea se pot întîmpla cu noi cînd ieșim la cumpărături și nu e nimic rușinos în asta. Totuși soluția pentru a evita astfel de situații ar fi să gîndim ca un marketolog. Astfel că înainte de a cumpăra ceva de care nu sînteți prea sigur, gîndiți-vă dacă nu cumva v-ați prins la vreo tactică bună. Sigur că rochița cu paiete pare a fi o idee bună atunci cînd e înconjuarată de o mulțime de lumini și are accesoriile necesare, dar odată ce ajungeți acasă, o să vă scărpinați la ceafa și o să vă gindiți oare la ce bun ați cumpărat o rochiță care nu ar îmbrăcao nici măcar o dansatoare go go care respectă :)))
Dacă te uiți mai atent în magazinul preferat vei observa că lucrurile sunt amplasate în așa fel ca să cumperi ceea ce vor ei să vîndă defapt, și nu ceea de ce ai avea nevoie sau care ți-ar plăcea cu adevărat. Așa că atunci cînd mergi la shopping, prinde-te de ideea ' azi vei cumpăra ceva ce îți place cu adevarat, sau ceva ce vrea să-ți vîndă un marketolog șmecheroi ' :)
Cumpărați lucruri frumoase și fiți originali în tot ce faceți.
<3 Marishka



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu